Navigation


RSS : Articles / Comments


Refleksi 5

9:32 AM, Posted by irwan, No Comment

Apakah cadangan dan pendapat anda bagi memperbaiki sukatan pelajaran yang terdapat dalam subjek Multimedia dalam Pendidikan Islam ini? Adakah ianya perlu diubah? Sekiranya YA kenapa dan bagaimana. Sekiranya TIDAK kenapa?

Pada pendapat saya, saya merasakan bahawa sukatan pelajaran dalam subjek ini tidak perlu diubah. Ini kerana, semua topik yang telah diajar merangkumi kemahiran-kemahiran penting yang perlu dikuasai oleh saya untuk diaplikasikan dalam proses menyampaikan P&P suatu masa nanti sekiranya saya ditempatkan di sekolah yang mempunyai kemudahan ICT. Walau bagaimanapun, saya dapati walaupun belajar subjek yang sama, tiada keseragaman dalam sukatan pembelajaran di antara ketiga-tiga kumpulan yang mengambil subjek ini. Ini mungkin disebabkan oleh pensyarah yang berlainan. Cadangan saya agar diadakan kesepakatan di antara pensyarah agar tidak terlalu jauh perbezaan di antara topik yang diajar. Walau bagaimanapun, saya berasa bertuah kerana berpeluang untuk mempelajari subjek ini.

No Comment